Tadej Golob: Virus

 Danes bom govorila o novi, 4. kriminalki Tadeja Goloba v kateri nastopa Taras Birsa. Mnenje o tretji knjigi, Dolina rož si lako preberete tukaj. Virus je takoj po izidu postal hit, vsi ga berejo in vsi ga kupujejo. Prebrala sem veliko različnih mnenj in res me je zanimalo kakšna bo knjiga.


Zgodba se dogaja ravno v času, ko se je začel širiti koronavirus iz Kitajske proti vsem koncem sveta. Taras s svojo ekipo prevzame primer v Gradovi Peči, kjer mrtvega najdejo gradbinca Kovača iz Ljubljane, ki se sedaj ukvarja z vinogradništvom in vinarstvom. Med preiskovanjem se krogla iz Kovačeve glave ujema s še eno kroglo s Krasa, kjer se je tudi zgodil umor vulkanizerja Tepine. Kmalu se Tarasu začne svitati, da so morda na sledi serijskemu morilcu, ves čas vmes pa jim na glavo skačejo politiki in nadrejeni. Kmalu odkrijejo tudi tretje truplo, duhovnika v Logarski dolini. Vzporedno s tem pa ima Alenka, Tarasova žena težave z novim solastnikom njene privatne klinike. Sledi zanimiv razplet tako umorov kot tudi reševanja Alenkine klinike. 


Golobov stil pisanja mi je zelo všeč in tudi tokrat me je potegnilo v zgodbo. Dogajanje okoli umorov je zanimivo in tudi razplet je dober, vendar sem pri slednjem pogrešala več zgodbe v ozadju. Vse se je končalo, kot da bi odrezal, čeprav bi avtor lahko še nadaljeval. Recimo kaj je bilo potem z ostalimi osebami iz preteklosti in morilcem samim. Prav tako mi gre na živce časovna umestitev zgodbe, v čas epidemije. Res si ne želim podoživljati takih stvari, a to je zgolj moje mnenje. Veliko je medicinskih izrazov in razlage obnašanja virusa, kateri so meni razumljivi, veliko ljudem pa morda ne. 
Zanimivo mi je bilo, da je vpletel tudi avtorja kriminalk Tiborja Golca, ki ima iste inicialke kot avtor. V tem liku sem videla kar nekaj avtorjeve osebnosti. Vmes je tudi nekaj kritike na račun trenutne politične situacije.

Dejanska zgodba okoli umorov in razplet se mi je zdel res vrhunsko oblikovan in dobro zastavljen. Tudi Alenkina zgodba je bila zanimiva, vendar se čuti pridih neke skandinavske kriminalke. Če bi jo primerjala z Demšarjem, so v njegovih kriminalkah umori bolj "slovenski", se pravi običajni, motivi so bolj običajni in akcija ni tako spektakularna. Vendar mi je bil Virus vseeno všeč. Navsezadnje sem ga prebrala v treh dnevih. Vsekakor bi mi bilo bolj všeč, če bi bilo dogajanje v sredini knjige krajše, na koncu pa bi se avtor malo bolj posvetil razpletu.

Ocena: 3,5/5




Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Romantični bingo 2024

Samantha Young: Igra življenja in Pesem vetra

Intervju z avtorico Mojco Rudolf