Nejc Zaplotnik: Pot

 Danes na blogu gostuje "bookstagramerka" Tina, ki ustvarja Instagram profil Ona bere :)

O Tini

Sem Tina, študentka razrednega pouka, ljubiteljica dobrih zgodb, zabavnih serij, čajev, narave, potovanj in druženja s prijatelji. Sem običajno bitje z velikimi sanjami, ki se nikoli ne končajo. Na profilu ona_._bere delim svoja mnenja o knjigah, razmišljanja o knjižnem svetu in branju. Če na kratko povzamem, si želim ljudem še nekoliko bolj približati pisano besedo.


Ko me je Patricia povabila h gostujoči objavi na njenem blogu, sem dolgo premišljevala, katero knjigo naj si izberem. Lahko bi napisala kaj o Harryju Potterju, ki je zapečatil mojo ljubezen do branja, ali pa o kakšnem izmed meni tako ljubih trilerjev, kriminalk ali detektivskih zgodb. Na koncu sem se odločila, da vam predstavim kar mojo najljubšo, Pot, alpinista Nejca Zaplotnika.

Foto: Gašper Šlajnar

»Kdor išče cilj, bo ostal prazen, ko ga bo dosegel, kdor pa najde pot, bo cilj vedno nosil v sebi.«

Nejc Zaplotnik je živel 31 let in 9 dni. Stal je na treh osemtisočakih, njegovem najljubšem, Manasluju (zanj je v knjigi napisal, da je to najlepša gora njegovega življenja), na Gasherbrumu 1, kot tudi na najvišji gori sveta, Mount Everestu. Bil je član številnih ekspedicij v Himalajo, Severno Ameriko in Afriko, preplezal slovenske gore, bil gorski reševalec in inštruktor, se poročil, imel 3 otroke in napisal knjigo, ki jo je posvetil svojemu najboljšemu prijatelju – svoji ženi Mojci.

V Poti Nejc pripoveduje o svojem življenju. O odraščanju v majhni vasici blizu Kranja, prvih srečanjih z gorami, o svoji zagnanosti in močni volji. Skupaj z njim nas popelje na Mount Everest in druge odprave v Himalajo, opiše trenutke, ko si je s smrtjo gledal iz oči v oči, pa o njegovi družini, o druženju z otroki in pisarniški službi, ki ga je dušila.

»Zbližajo nas niti, ki nas vračajo drug k drugemu, legamo v iste postelje, zapiramo oči in pozabljamo na vse, v spanju ali ljubezni, ko pa sen mine, stene med nami zopet stojijo, prepadi zijajo, poti se razhajajo, pa zopet pograbimo tiste skrivnostne niti, zapremo oči in vrata za seboj in nori, nerazumljivi krog življenja se nadaljuje. «


Knjiga, ki se lahko bere kot avtobiografija ali pa podroben pogled v alpinizem in življenje nekoga, ki živi za gore, svobodo in gibanje, je več kot vse to. Nejc ni bil samo mojster alpinizma, ampak tudi globokega razmišljanja, kar lahko razberemo iz števila čudovitih citatov, ki jih lahko v knjigi preberemo.

Sama trenutno knjigo berem že četrtič. Je pač ena tistih, h katerim se vračam vedno znova, spet in spet. Ker me je, ko sem jo prvič prebrala nadvse posrkala vase in postala skoraj moja biblija. Lahko bi rekla, da se k njej vrnem vedno, ko potrebujem dodatno motivacijo, da na svet okrog sebe pogledam z malo lepšimi očmi.

Mislim, da Poti najbolj v prid govori, da navdušuje tudi ljudi, ki niso ljubitelji gora in o alpinizmu ne vedno prav veliko, pa jo vseeno berejo z veseljem. Če se boste kdaj znašli v trenutku, ko ne boste popolnoma prepričani, kaj želite naslednje prebrati, vam toplo priporočam Nejca in njegovo Pot.

Ocena: 5/5

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Romantični bingo 2024

Samantha Young: Igra življenja in Pesem vetra

Intervju z avtorico Mojco Rudolf