Mojca Rudolf: Zmenki

Ojla!

Tokrat sem prebrala mladinski roman, ki pa je primeren tudi za odrasle. Pisateljica Mojca Rudolf je do sedaj izdala kar 18 knjig za otroke, mladino in odrasle. Piše o drugačnih stvareh, torej zgodbe niso klasične. In konkretna knjiga Zmenki mi je bila všeč ravno zaradi drugačnosti.

Torej zgodba govori o najstniku Simonu, ki zaključuje osnovno šolo. Jezen je na cel svet, saj se mu zdi, da mu vsi delajo krivico. Všeč mu je tudi sošolka Nina, kar pa noben ne ve. Nekega dne ga mama pošlje v trgovino po limone in tako postane še bolj razjarjen. A kar naenkrat zagleda čutno oblečenega moškega nepremično stati sredi ceste. Simon se v trenutku odloči, da ga potegne s ceste. Kar ga najbolj šokira je to, da pred njim stoji sam Ivan Cankar iz preteklosti. Skozi zgodbo se ta še nekajkrat pojavi pri Simonu oziroma gre Simon v preteklost, kjer izve zanimive zgodbe in več o Cankarjevem delu. Hkrati pa se tudi nauči, kaj je v življenju res pomembno in katere stvari ne moremo jemati za samoumevne. Tudi na ljubezenskem področju se Simon razvija in tudi osvobaja toksičnih razmerij. 

"Današnji svet te tako posrka vase. Potegne te v labirint sodobnosti in ni šans, da bi se mu lahko uprl." -Simon

Res zanimiva zgodba, ki vsekakor ni navadna. Tole z Ivanom Cankarjem me je vrglo na rit in tudi vleklo k branju skozi celotno knjigo. Veliko novega sem izvedela o Cankarju, saj si res nisem zapomnila vsega iz osnovne šole. Pa še na zanimiv način je predstavljeno. Zamisliš se tudi o tem, kar je nam samoumevno in včasih ni bilo. Da moramo biti hvaležni za stvari, ki jih imamo. To ni samo mladinski roman z zgodbo najstnika Simona, je mnogo več. Poudarja pomen slovenske besede, slovencev kot naroda in pa spoštovanje zgodovine. In zato je primeren tako za mladostnike kot tudi za odrasle. Skozi roman vidimo, kako Simon odrašča in zori, začne se zavedati pomembnih stvari v življenju in kdo so dobri ljudje. 

"Če na nekaj ne moreš vplivati, potem se s tem ne ukvarjaj več." -Simonova mama

Zanimiv slog pisanja me ni toliko motil. Poglavja so kratka, nekje 2-4 strani, kar mi je po eni strani všeč, saj lahko tako vmes hitro končam. Take vrste poglavja te vlečejo, da bereš naprej. Zgodba je bila na trenutke kar napeta, tako da knjige nisem mogla odložiti.

Hvala Mojca za recenzijski izvod! Svojega si lahko zagotovite na spletni strani ali v knjižnicah. 

Ocena: 5/5

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Romantični bingo 2024

Intervju z avtorico Mojco Rudolf

Samantha Young: Igra življenja in Pesem vetra