David Zupančič: Življenje v sivi coni

Tudi po tejle knjigi sem posegla zaradi "hajpa", namreč dobila je nagrado za knjigo leta 2022 na Slovenskem knjižnem sejmu, rekordno hitro je šla v ponatis in pa seveda napisal jo je David Zupančič, ki ga poznamo pod Instagram imenom @ministryofwtf. Pravijo, da je knjiga izjemno podobna knjigam Adama Kaya, ki pa jih sicer še nisem brala, tako da ne morem soditi. Prav tako lahko rečem, da Davida spremljam na instagramu še iz časov pred covid situacijo, saj so me izredno zabavali "memi" na temo zdravstva. Nek stik z zdravstvom namreč imam, saj je moj poklic zdravstveni, ne morem pa reči, da sem delala v zdravstvu v času covid krize. 

Knjiga je pravzaprav nek dnevnik, ki si ne sledi po vrstnem redu, ampak je David verjetno po občutku zložil zgodbe eno za drugo. Vmes prikaže realne prizore iz zdravstva, vsaj tiste prizore, ki jih doživljajo zdravniki na nižjih položajih in ki niso tako "ugledni", da bi samo sedeli v samoplačniških pisarnah. Seveda ni vse tako črno belo, ampak dajmo si priznati, da se zdravstveno osebje in zdravnike na začetku kariere res izkorišča. Predstavil nam je tudi njegovo doživljanje covid krize, kjer je bil ves čas tudi v službi. Pojasnil nam je lepe in tudi manj lepe trenutke v zdravstvu ter svoja razmišljanja. Poudaril je pomen mentalnega zdravja in na koncu tudi minljivosti. Vmes je pisal tudi o medicinski odpravi v Afriki, kamor je odšel, ko je že diplomiral. 


Anekdote so me res nasmejale, pa tudi njegov smisel za humor mi odgovarja, zato sem brala z užitkom. Knjiga je po eni strani tudi kontroverzna, saj jo "covid teoretiki zarote" še vedno pljuvajo, da se v knjigi laže o covid situaciji. No, z njimi se ne bom ukvarjala, tako da če ste en od njih, me lahko kar odsledite :D

David ima tudi podcast Umetnost lenarjenja, ki ga sicer sama še nisem poslušala. Predstavlja nam različne načine spopadanja s stresom, tesnobo in poudarja pomen mentalnega zdravja. 

Knjiga je torej po mojem mnenju res dobro napisana, jezik mi odgovarja in prav tako njegov humor. Lahko se ne boste strinjali z menoj, to je moje subjektivno mnenje. Sem pa mnenja, da je prav, da je izpostavil težke pogoje zdravnikov začetnikov in drugih zdravstvenih delavcev. 

Morda knjiga ne bi bila tako uspešna, če ne bi bilo covid krize oziroma le te opisane v knjigi in če knjige ne bi napisal David, ki je že znan kot spletni vplivnež. Pa tudi založba je verjetno ne bi pograbila, če ne bi bilo prej naštetih pogojev. 

Ocena: 5/5



 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Romantični bingo 2024

Samantha Young: Igra življenja in Pesem vetra

Intervju z avtorico Mojco Rudolf