Matt Haig: Zapisi o živčnem planetu

kako preživeti v svetu, ki od nas zahteva preveč


O Mattu Haigu zem že velikokrat slišala dobre stvari in že dolgo časa je na mojem bralnem seznamu. Kot mojo prvo knjigo sem v roke vzela Zapise o živčnem planetu predvsem zaradi zimskega binga. Namreč umestila sem ga v kvadratek duševne bolezni.

   
 
Avtor se skozi svoje oči dotakne izkušnje z duševno boleznijo, konkretno s tesnobo in paničnimi napadi. Poleg le teh nam predstavlja novodobni svet: telefoni, internet, mediji, visoka pričakovanja, deloholištvo in konstantno "brenčanje" sveta. Vse moramo pogledati, biti na tekočem, vse narediti in biti obveščeni. Je to res postalo dandanes normalno? 
Vmes dobimo kakšen luškan seznam kaj ne početi in kaj početi več, da se bomo odklopili od današnjega živčnega sveta. Ne rabimo biti najboljši, ne rabimo vsega, kar nam predstavljajo. In normalizirati moramo duševne bolezni.

                  

"Še naprej ostani miren. Pojdi naprej. Še naprej ostani človeški. Rini naprej.Še naprej si želi. Še naprej se izpopolnjuj.Še vedno glej naprej. Še naprej ostani zbran. Še naprej ostani svoboden."

Zapisi so me na trenutke zelo ganili in pretresli, čeprav se v nekaterih ne morem najti, saj nimam lastnih izkušenj s tesnobo. A morda so mi zapisi pomagali še bolj razumeti. Če se tesnobni ljudje zavedajo, da niso sami, je dobro. O tem piše tudi avtor. Da je na socialnih omrežjih našel eno dobro stvar, in sicer podporo ter ljudi, ki preživljajo enako kot on.

"Včasih imam občutek, da je moja glava računalnik, ki ima odprtih preveč oken hkrati. Preveč navlake na namizju."


Knjiga je vredna branja in je vredna tudi mesta na polici. Včasih ti namreč ne paše prebrati cele naenkrat, morda pa bi prebral tu pa tam kakšen zapis. Odvisno je tudi, v katerem obdobju jo odpreš in kaj razmišljaš o prebranem. Priporočam v branje, še posebej ob današnjem živčnem svetu.
Več vam o knjigi ne bom razkrila, saj bom pokvarila branje :) Želela sem vam samo navreči nekaj drobtinic.

Ocena: 5/5

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Romantični bingo 2024

Samantha Young: Igra življenja in Pesem vetra

Intervju z avtorico Mojco Rudolf