Vinko Vasle: Arhivar

 Priznam, da sem za knjigo prvič slišala pri letošnji akciji Primorci beremo 2021. Ker je bila meni še nepoznana krimninalka, sem si jo takoj izbrala. Tudi na knjigogramu je še nisem zasledila in vesela sem, da sem jo dobila v roke. Je kriminalka, začinjena s politiko in preteklimi resničnimi dogodki v času vojne in osamosvojitve. 

Zgodba govori o umoru oziroma samomoru arhivarja Simona Razingarja, ki ga zjutraj v arhivu najde čistilka Anela Koprivnikar. Anela je trdno prepričana, da je bil Simon še živ, ko ga je našla, a policisti in izvedenci trdijo drugače. Primer so takrat v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja zaključili kot samomor. Simonova soproga Irena Razingar pa je trdno prepričana, da je za smrtjo njenega moža nekaj več. Po skoraj tridesetih letih Razingerjeva še vztraja, obrne se tudi na glavno tožilstvo. Tej zahtevajo, da se primer odpre. Dobi ga mlad kriminalist Mitja Rebolj, ki prav tako začne sumiti, da se dogajajo čudne stvari. Njegov šef Meglič je prepričan, da za tem ni nič in Mitji ukaže, naj se pretirano ne ukvarja s tem. Mitji je vse to čudno in začne raziskovati. Pri tem mu pomaga tudi znanec Gregor s Sove. A kmalu ugotovita, da sta se zapletla v čudno zanko politične preteklosti in osebnih skrivnosti določenih oseb. Sedaj sta tarči tudi ona dva sama. Ali bosta uspela razvozlati uganko preteklosti? 

Že prvo poglavje na začetku me je potegnilo v samo zgodbo, napisano je bilo ravno prav skrivnostno in napeto, da te potegne noter. Kn jiga ima zgolj 200 strani, a vse se odvija s primerno hitrostjo. Vmes ni enega razvlečenega poglavja. Všeč so mi bile tudi vmesne razlage dogodkov iz preteklosti, a niso ravno označene, zato pač moraš sklepati, o čem bereš. Tudi dogodki in osebe so bile tako dobro opisane, da sem si lahko vse predstavljala. Napeto je bilo prav do zadnjega poglavja, kjer se nam sestavi celotna zgodba. Vmes vam avtor pusti nekaj prostora, da lahko sami ugibate, kdo je morda kriv. Všeč so mi bili tudi dodatki poročil in transkripcij, kakor je to tudi v Demšarjevih kriminalkah.
Vmes je bilo sicer nekaj manjših napak in tiskarskih škratov, a me to ni pretirano motilo. 
Konec sem si sicer predstavljala bolj dramatičen, vendar sem zadovoljna tudi s tem, ki je opisan :D

Vsekakor priporočam v branje!

Ocena: 4/5



Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Romantični bingo 2024

Samantha Young: Igra življenja in Pesem vetra

Intervju z avtorico Mojco Rudolf