Andrij Bečinski: 140 decibelov tišine

Zanimivo mi je brati mladinske romane, saj jih sedaj v odraslosti gledam skozi druge oči. Jasno vidim sporočilo, ki nam jih romani želijo dati, katere morda v najstništvu nisem takoj razumela.


Roman 140 decibelov tišine je bil izdan pri založbi Malinc.  Govori o mladem nadarjenem glasbeniku Sergiju, ki v avtomobilski nesreči izgubi celotno družino in tudi sluh. Zvok 140 decibelov je namreč meja, ko nas začnejo boleti ušesa. Sergij pristane v zavodu, kjer živi skupaj z ostalimi otroki, ki imajo slušne težave in se šola po prilagojenem programu. Vendar se nikakor noče oziroma ne more povezati z ostalimi. Ostal je v tišini, sam, brez družine. Za božično-novoletne počitnice ostaneta Sergij in Jarina, nema punčka v zavodu in se povežeta s pomočjo glasbe. Skupaj celo pripravita glasbeno-plesno točko. Sergij je navdušen in končno se je začel prilagajati, vendar pa se pravljica kmalu sesuje v prah. Jarino odpelje njen oče, ki je predčasno prišel iz zapora in želi skrbeti zanjo. Jarini in Sergiju se zlomi srce in Sergij se odloči, da jo bo poiskal ter rešil. Njegova pot je trnova, saj namreč pobegne iz zavoda in se znajde sam na ulici. Kako je preživel? Je uspel rešiti Jarino? Preberi knjigo :)

"Če se bo vsak izmed nas malce bolj razgledal okoli sebe in poskusil pomagati vsaj enemu otroku, ki potrebuje podporo, bo to že zelo veliko. Če rešiš enega otroka, si rešil ves svet!"


Meni se je zdela knjiga čudovita. Tako lepo se je brala, da sem jo prebrala v enem kosu. Bila je ravno prav napeta, pretresljiva in čudežna. Čeprav mi je bilo na trenutke zelo hudo za junaka, sem bila ponosna, ko se je uspel pobrati. Vsekakor sem veliko odnesla od branja tega romana in verjamem, da lahko najstniki tudi. Ljudje s posebnimi potrebami oziroma omejitvami so še vedno samo ljudje. Razmišljajo lahko tako kot mi, če ne celo še bolj odprto. Tako da le podtaknite knjigo v roke kakšnemu najstniku ali pa jo preberite kar sami. Tudi odrasli se lahko iz nje veliko naučimo :)

Ocena: 4/5 

Hvala založbi Malinc za recenzijski izvod!


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Romantični bingo 2024

Intervju z avtorico Mojco Rudolf

Samantha Young: Igra življenja in Pesem vetra