Jaka Tomc: Androidi čutijo v barvah

 Že dolgo časa imam nagledano tole znanstveno fantastično knjigo, ki je kar priljubljena. Sicer ne berem veliko tega žanra, vendar mi je zelo všeč. Pritegnilo me je tudi dejstvo, da je knjiga izpod rok slovenskega pisatelja Jake Tomca. Izšla je leta 2020 pri založbi Proksima. 

Piše se leto 2048 in čez noč se zgodi, da vsi androidi izgubijo svobodo. 40.000 jih zaprejo v vojaška oporišča, kjer potekajo zaslišanja. Tudi prvi android, Robbie je med njimi. Namreč en od androidov naj bi ubil človeka. Kako pa je sploh mogoče, da bi android ubijal? Umetna inteligenca je zavarovana z zakonikom, ki preprečuje ravnanje v škodo človeka. Politični predstavniki proti enakopravnosti ljudi in androidov zagrabijo vabo in začnejo s propagando ukinjanja androidov. Ali jim bo uspelo? Bodo raziskovalci ugotovili, kako je android lahko ubil človeka kljub zakoniku? 

"Vedno je več poti, a na koncu hodiš samo po tisti, ki jo izbereš."

Androidi čutijo v barvah je zanimiva zgodba, ki me je takoj pritegnila. Med branjem sem dobivala veliko asociacijo na dogajanje sedaj oziroma na splošno v svetu. Avtor je zelo dobro opisoval prihodnost, pravzaprav sem si predstavljala, da sem že tam. Zgodba je distopija, neka napoved človekove usode in hkrati kritika današnje družbe. Roboti oziroma androidi velikokrat poudarjajo, da ljudje vse rešujejo z nasiljem in v bistvu ne pomislijo dovolj. Med vrsticami so skrite tudi misli, ob katerih se zamisliš in pogledaš na trenutni svet v drugačni luči. Konec bi si morda želela drugačen, a vseeno bralcu da misliti.
Ves čas zgodbe govori več oseb, zaradi česar sem bila na začetku tudi malce zmedena, saj nisem vedela, kdo je kdo. Tudi začetka zgodbe nisem takoj razumela, torej kje in kaj se dogaja. Potem sem skozi zgodbo tudi povezala osebe z dejanji.

Naslovnica me je osupnila. Zanimiva, ravno prav vpadljiva barva da pomen tako naslovu kot zgodbi. Res mi je všeč. Pri tej knjigi lahko rečem, da bi jo s police vzela samo zaradi naslovnice.

Vsekakor priporočam v branje. Primanjkuje nam kakovostne slovenske znanstveno-fantastične literature. Je drugačna, sveža knjiga, a vsekakor vredna branja. Pesem ptic je na youtubu objavila lušten napovednik knjige, oglej si ga!

Ocena: 4/5

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Romantični bingo 2024

Intervju z avtorico Mojco Rudolf

Samantha Young: Igra življenja in Pesem vetra