Daphne du Maurier: Rebeka

 Ojla!

Roman Rebeka sem brala v sklopu bralnega kluba @mi.beremo (Instagram), ki ga vodi Sandra (@dozadnjestrani). Vsak mesec se bere novo knjigo, izbrana so dela anglofonske književnosti. Tokrat sem se prvič pridružila.



Zgodbo pripoveduje neimenovana mlada ženska, ki v Monte Carlu spozna Maxima de Winterja, bogatega angleža in vdovca. Zelo se ujameta in se začneta družiti, ko je družabnica mlade ženske bolna. Na koncu počitnic jo de Winter zaprosi za roko in tako se poročita ter odideta na medene mesece v Italijo. Po le teh se vrneta v Anglijo, na posestvo Manderley. Nova gospa de Winter začenja odkrivati običaje in skrivnosti te hiše, vključno s smrtjo Maximove prejšnje žene Rebeke. Ta je prisotna skorajda povsod, kar našo pripovedovalko zelo moti. Stvari se začnejo zapletati po plesu v maskah. Pripovedovalka začne odkrivati, kdo je bila Rebeka, kaj je povzročala in kako je končala.

"Rebeka, vedno Rebeka! Nikoli se je ne bom mogla osvoboditi."

-gospa de Winter

Zgodba me v prvih 120 straneh ni čisto potegnila, bila je malo mučna. To prepisujem mojemu upiranju klasični literaturi, ki mi ni ravno pri srcu še iz šolskih dni.  Potem me je pa zgodba kar potegnila vase.  Začele so se dogajati zanimive in skrivnostne stvari. Tako me je zgodba vlekla in vlekla čisto do konca. Zanimivo mi je bilo tudi, da pripovedovalka nikoli ni bila poklicana po svojem imenu in nikoli ga ni povedala. Preobrat in konec zgodbe sta me res šokirala. Konec visi v zraku in bralcu pušča možnost domišljije (v opisu zgodbe nisem uporabila kvarnikov, morali jo boste prebrati). Vesela sem, da sem jo prebrala, vendar se je verjetno ne bi lotila še enkrat. 
Roman je gotski, v tem žanru pa imajo lokacije simboličen pomen. Za zgodbo je značilna klavstrofobična ujetost, ali je to preteklost ali zgradbe (povzeto po objavi na @mi.beremo). Roman je označen kot ljubezenski, čeprav je daleč od tega. Skoraj ničesar romantičnega ni v knjigi, je pa zato vse drugo, ki je toliko bolj zanimivo.V klasikah sem kar nova in neizkušena, tako da se veselim razprave v sklopu bralnega kluba.

Zanimiva zgodba, ki jo lahko še vedno začnete brati in se priključite bralnemu klubu @mi.beremo (IG). 

Ocena: 4/5



Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Romantični bingo 2024

Samantha Young: Igra življenja in Pesem vetra

Intervju z avtorico Mojco Rudolf