Svetlana Makarovič, Matej Šurc in Kotik: Luciferka

 Zdravo!

Tole knjigo sem si želela prebrati že kar nekaj časa. Svetlana je avtorica pravljic mojega otroštva. Moje najljubše!


To je njena (avto) biografija, ki jo je napisala skupaj z novinarjem Matejem Šurcem. Zraven so vpletene tudi njene muce, med drugim tudi Kotik, saj je velika ljubiteljica mačjih lepotcev. Pripoved se sicer začne malček zmedeno, z mačjim dialogom. V prvih desetih straneh me knjiga ni pritegnila, šele potem pri življenju Makarovičeve sem padla not. Njeno otroštvo je bilo težko, prav tako tudi velik del njenega življenja. Sploh si nisem predstavljala, da je vse to dala skozi. Pa tudi uau, kako obsežen opus ima! Tudi vedela nisem za pesmi in šasone. 

"Včasih moram biti tudi surova, ker sem pač take vrste mačka, ki je sama sebi ljubša od vseh drugih bitij. Sebi najljubša. Samostna." 

Zmedla me je pripoved v tretji in prvi osebi. Kdaj se zdi, da nagovarja malo Svetlano, kdaj govori v prvi osebi, kdaj pa v tretji osebi. Vsekakor mi je všeč njena energija, odnos do sebe in sveta, mnenje o družbi. Res jo bom vzela za zgled glede nekaterih vrednot in energije. Všeč mi je bil tudi del s fotografijami, saj sem si lahko njeno zgodbo v živo predstavljala.

Res me je pritegnila njena življenjska zgodba, že po stilu pisanja me je prevzela. Vsekakor priporočam, da si jo preberete. Morda tistim, ki podpirate trenutno slovensko oblast malo manj :P Vsekakor je Makarovičeva povzela tudi nekaj mojih misli glede trenutne oblasti, katero je ona že doživela v preteklosti. Všeč mi je bilo tudi to, da je vse, ki so zanjo veliko naredili ali pa ji storili veliko slabega, tudi poimenovala. Res pogumna ženska!

Ne bom ti razkrila vseh skrivnosti, ki jih ponuja knjiga. Zato pa brž po knjigo 😊

Ocena: 8/10


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Romantični bingo 2024

Samantha Young: Igra življenja in Pesem vetra

Intervju z avtorico Mojco Rudolf