Goroslav Vukšić-Gogo: Norci pomorci

Zdravo!

Ker sem doma blizu morja me je seveda takoj pritegnila Beletrinina nova knjiga Norci pomorci. Vedela sem, da bo beseda tekla o dogodivščinah pomorščakov in zanimalo me je, kako dejansko izgleda življenje na morju.

Na začetku knjige me je pričakala Drillova pesem Vonj po nafti. Drill je znan izolski reper in umetnik z izvrstnimi pesmimi. Res me je presenetilo dejstvo, da je tudi avtorjev sin, ki ima tudi nekaj zaslug za to, da je knjiga prišla med bralce. Prebrala sem tudi izvrsten intervju z avtorjem, ki je zelo lep dodatek knjigi. Prebereš si ga lahko tukaj.

Avtobiografski roman govori o štirih glavnih osebnostih, katere imajo vse značilnosti tipičnega pomorca. Seveda so vse osebnosti razen ene izmišljene, saj je avtor želel predstaviti čim več značilnosti pomorcev naenkrat v teh osebah. Torej imamo visokega in nizkega, oba sta vajenca na ladji v najstniških letih, ki na polno uživata pomorsko življenje; droge, alkohol, ženske, denar... Prepričana sta, da obvladata ves svet, vendar ju stara pomorca, noštromo in Meho probata postaviti na realna tla s svojimi izkušnjami. Ker sta stara pomorca vedno bližje penziji in s tem tudi njim neznanim življenjem na kopnem z njihovo že tujo družino, sta obupana. Na koncu se poslovita v stilu; na morju.



"Kot steklo gladek Pacifik je z umirjenim dihanjem ustvaril dolge, stometrske valove, ki so brez pene skoraj neopazno pozibavali ladjo in ji brez pritiskov puščali, da si sama poišče pot med njimi." 
-Pacifik (Norci pomorci)

Zgodba je napisana nekronološko, kar me je mogoče na začetku zmedlo, ampak sem hitro razumela, kakšen je potek romana. Nekateri dogodki so resnični, kar me je res fasciniralo in presenetilo. V knjigi so lepo predstavljene tudi tabu teme, kot so homofobija, rasizem in pedofilija. Knjiga je polna čudovitih in pretresljivih dogodkov, ki so opisani v čudovitih primerjavah in anekdotah pomešanih s pomorskimi besedami.
Vmes se je našlo veliko kletvic in vulgarnih besed, s čemer je avtor želel približati dogodke bralcu in kar se da živo predstaviti pomorske dogodivščine.
Malo manj mi je bilo všeč branje na Biblosu. Imam ga na telefonu in branje iz zaslona je kar težko, čeprav imam prilagoditev za oči. Super bi bila papirnata verzija romana. Žal sem staromodna kar se tega tiče :)

Ocena: 9/10

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Romantični bingo 2024

Intervju z avtorico Mojco Rudolf

Samantha Young: Igra življenja in Pesem vetra