Goran Vojnović: Čefurji raus!

Ojla!

Danes pa je na tapeti knjiga Čefurji raus! Verjetno ste ta naslov že slišali, saj je posnet tudi istoimenski film. Priznati moram, da ga še nisem pogledala.

Knjiga govori o Marku iz ljubljanskih Fužin in o njegovih prigodah. Fant rad igra košarko, se druži s prijatelji iz sosednjih blokov in uživa svoje najstniško življenje. Nekega dne mu trener prepove igrati košarko, in svet se mu podre. Od tega trenutka dalje se znajde v krizi identitete. Ne ve več kdo je in kaj je njegovo poslanstvo na svetu ter kako bi očetu povedal, da je nehal igrat košarko. Nekega dne policaji Marka s prijatelji dobijo razgrajati na avtobusu, pristanejo na policijski postaji, kjer jih pretepejo. Od takrat gredo stvari samo še navzdol. Kako se bo razpletlo Markovo življenje?


V knjigi so razložene navade, običaji in vzorci obnašanja v "kulturi čefurjev". Veliko je stereotipov o priseljencih in slovencih, zanimivega jezika in trenutkov, kjer Marko razmišlja o stvareh, ki se dogajajo. Znajde se v situaciji, ko želi pogovor s člani družine ali prijatelji, ki pa mu tega ne nudijo. In to ga muči. Knjiga lepo predstavi tudi to, da se najstniki pogosto spopadajo s svojo psiho, kar je velikokrat spregledano.
Res mi je bilo všeč, da je v knjigi napisana pristna govorica, saj sem se res vživela v dogajanje. Morda je bilo preveč kletvic za moj okus. Tudi situacije, v katerih se je Marko znašel so se mi zdele realne, take kot so tudi danes. Avtor je res doživeto opisal dogodke, ki so se dogajali. Vse sem si lahko v živo predstavljala.
Sprašujem se, ali je kakšen delček dogodkov iz avtorjevega življenja.

Če bi si radi razbili stereotipe o priseljencih iz bivših jugoslovanskih držav vam priporočam branje.

Ocena: 8/10

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Romantični bingo 2024

Samantha Young: Igra življenja in Pesem vetra

Intervju z avtorico Mojco Rudolf